Obsah
Hlášení poruch a tísňové linky
ČEZ Distribuce, a.s.
Kontaktní bezplatná linka (v provozu 24 hodin denně, 7 dní v týdnu): 800 850 860
Prostřednictvím této linky lze nahlásit poruchu, získat informace o plánovaných odstávkách elektrické energie a řešit distribuční požadavky.
Poruchy veřejného osvětlení
Nahlášení poruch veřejného osvětlení nahlásit v kanceláři obecního úřadu, na telefonní číslo +420 606 525 459 nebo na e-mailovou adresu ou.kalivody@seznam.cz
Severomoravské vodovody a kanalizace Ostrava a.s.
Poruchová služba NONSTOP: 800 292 300
Zákaznická telefonní linka (po-pá 7.30-20.00): 800 292 400
Tísňové linky
- 150 – Hasičský záchranný sbor ČR
- 155 – Zdravotnická záchranná služba
- 1210 – Horská služba
- 158 – Policie ČR
- 156 – Obecní (městská) policie
- 112 – Jednotné evropské číslo tísňového volání
- 116 111 – Linka bezpečí – přejít na webové stránky
Jak volat na tísňovou linku
Při volání na tísňovou linku buďte struční, ale věcní a informujte:
- Co se stalo a jakého rozsahu událost je (popis události, co je ohroženo nebo zasaženo, jaký je počet postižených)
- Kde přesně se událost stala (např. adresa – okres, obec, ulice, číslo popisné nebo orientační, nebo číslo silnice, kilometr, směr jízdy, případně bližší určení ve volném terénu)
- Své jméno a číslo telefonu, ze kterého voláte a místo odkud voláte
- Dále odpovídejte na další dotazy operátora tísňové linky
- Po ukončení hovoru může být uskutečněn zpětný hovor pro ověření události nebo zpřesnění některých údajů, např. příjezdové trasy
Kdy volat hasiče:
Při požárech, živelních pohromách, haváriích a nehodách – tedy všude tam kde je potřeba provádět záchranné práce a likvidační práce (hašení, vyprošťování, odstraňování nebezpečí apod. Hasičský záchranný sbor ČR koordinuje postup při provádění záchranných a likvidačních prací.